Jak wybierać pracowników?

Wybór pracowników do firmy, nie ważne czy nowej czy istniejącej na rynku od lat, nie jest łatwy. Zgłasza się wiele osób, jak więc wybrać odpowiednią osobę? Pierwsza selekcja następuje zazwyczaj po przeczytaniu CV i listów motywacyjnych. Osoby które nie mają wymaganego doświadczenia lub wykształcenia nie są zazwyczaj brane pod uwagę, o ile nie mają doświadczenia lub wykształcenia w bardzo podobnej dziedzinie lub wiedzą na czym polega dana sprawa. Po wstępnej selekcji warto po kilku dniach przeczytać CV i listy motywacyjne jeszcze raz, dzięki temu można odrzucić propozycję, które do końca nie są trafne. Po tym okresie najczęściej zaprasza się pracowników na rozmowy kwalifikacyjne. Warto podczas nich sprawdzić ich umiejętności, na przykład umiejętności językowe jakie podali. Jeżeli kandydat nie stawi się na rozmowę, bez wcześniejszego uprzedzenia, to świadczy jedynie o jego braku odpowiedzialności i niepoważnym podejściu do tematu. Taki pracownik powinien nie być absolutnie brany pod uwagę. Rozmowa pozwala na lepsze poznanie się, dzięki temu pracodawca może zobaczyć jakie umiejętności i wartości oferuje sobą dana osoba. Warto wybierać osoby, które znają się na swojej pracy i posiadają dobre referencje z poprzednich miejsc pracy – gwarantuje to, że są sumienne i dokładne. W rozmowie mogą też brać inne osoby, odpowiedzialne za wybór pracowników w firmie, pomogą one zdecydować.

Both comments and pings are currently closed.